• Home
  • Onze school Onze school
    • Directie
    • Groep 1 / 2
    • Groep 3
    • Groep 4
    • Groep 5
    • Groep 6
    • Groep 7
    • Groep 8
    • Godsdienst onderwijs
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • Onderwijsondersteunend personeel
    • Brede school
    • Voorschool
    • Kinderdagverblijf
  • Informatie Informatie
    • Onderwijs
    • Schoolvakanties en ouderavonden
    • Schooltijden en roosters
    • Activiteiten
    • De Vreedzame School
    • Jump in
    • Klachtenregeling
    • AVG
  • Vacatures
  • Aanmeldingen
  • Downloads
  • Nieuwsbrief
  • El Amal El Amal
    • El Kadisia
    • Al Wafa
    • Al Ikhlaas
    • AL Islaah
    • An Nasr
  • Contact

Klachtenregeling

Klachtenregeling

De ouders kunnen bij klachten de procedure van de klachtenregeling volgen of de klachtrechtstreeks bij de klachtencommissie neerleggen. De school is aangesloten bij de klachtencommissie van de ISBO (Islamitische Scholen Besturen Organisatie te Nieuwegein).

Het secretariaat van de Commissie wordt gevoerd door het bureau van Onderwijsgeschillen. De Commissie strekt haar werkzaamheden uit over Islamitische scholen voor primair en voortgezet onderwijs die zij bij de Commissie hebben aangesloten. Hieronder vindt u de gegevens van het secretariaat van de Commissie.

Postadres: Onderwijsgeschillen Postbus 85191 3508 AD Utrecht
Email: info@onderwijsgeschillen.nl 
Telefoon: 030 - 280 95 90 
Fax: 030 – 280 9591 
Bezoekadres: Gebouw "Woudstede" Zwarte Woud 2, 3524 SJ Utrecht 
Website: www.onderwijsgeschillen.nl

 

 Beknopte procedure klachtenregeling

Informele klacht 
↓
Gesprek met leerkracht 
Oplossing 
Nee 
↓
 Gesprek met directeur 
Oplossing 
Nee
↓
 Gesprek met bevoegd gezag 
Oplossing 
Nee
↓
 De meeste klachten verlopen langs de informele weg.
↓
 Formele klacht
↓
 Contactpersoon van de school 
De contactpersoon brengt actief het contact tot stand tussen vertrouwenspersoon en de klager
↓

 Vertrouwenspersoon 
Onderzoekt of er op schoolniveau naar een oplossing is gezocht. Kan de klager de overweging geven om:

  • geen klacht in te dienen
  • klacht in te dienen bij de klachtencommissie v/d ISBO
  • aangifte te doen bij politie/justitie

↓

 De klacht kan nog steeds informeel worden opgelost.

 Klachtencommissie

  • Klacht wordt ingediend bij de klachtencommissie v/d ISBO
  • Alleen schriftelijke klachten worden behandeld

↓

  • De klachtencommissie deelt aan bevoegd gezag , klager en aangeklaagde mee dat de klacht wordt onderzocht. Ook de directeur van de betrokken school ontvangt bericht.

↓

De klachtencommissie houdt een hoorzitting binnen vier weken na ontvangst van de klacht. Kan externe deskundigen inroepen 
↓
De klachtencommissie heeft vier weken de tijd voor het opstellen van een advies (met een verlengingsmogelijkheid van vier weken) 
↓
Uitspraak en afronding

 

 

Klachtenformulier 144,9 KB

Snel naar

Schoolgids

Kind Aanmelden

Schooltijden

Contact

Contact

IBS Elkadisia,
Piet Mondriaanplein 2
1061 SC Amsterdam

020 613 8648
administratie.elkadisia@elamalscholen.nl
Schoolleider: mevr I.Ritfeld

mevr I.Ritfeld
  • Cookie settings

Powered by Social Schools