Klachtenregeling
Klachtenregeling
De ouders kunnen bij klachten de procedure van de klachtenregeling volgen of de klachtrechtstreeks bij de klachtencommissie neerleggen. De school is aangesloten bij de klachtencommissie van de ISBO (Islamitische Scholen Besturen Organisatie te Nieuwegein).
Het secretariaat van de Commissie wordt gevoerd door het bureau van Onderwijsgeschillen. De Commissie strekt haar werkzaamheden uit over Islamitische scholen voor primair en voortgezet onderwijs die zij bij de Commissie hebben aangesloten. Hieronder vindt u de gegevens van het secretariaat van de Commissie.
Postadres: Onderwijsgeschillen Postbus 85191 3508 AD Utrecht
Email: info@onderwijsgeschillen.nl
Telefoon: 030 - 280 95 90
Fax: 030 – 280 9591
Bezoekadres: Gebouw "Woudstede" Zwarte Woud 2, 3524 SJ Utrecht
Website: www.onderwijsgeschillen.nl
Beknopte procedure klachtenregeling
Informele klacht ↓ |
Gesprek met leerkracht Oplossing Nee ↓ |
Gesprek met directeur Oplossing Nee ↓ |
Gesprek met bevoegd gezag Oplossing Nee ↓ |
De meeste klachten verlopen langs de informele weg. ↓ |
Formele klacht ↓ |
Contactpersoon van de school De contactpersoon brengt actief het contact tot stand tussen vertrouwenspersoon en de klager ↓ |
Vertrouwenspersoon
↓ |
De klacht kan nog steeds informeel worden opgelost. |
Klachtencommissie
↓ |
↓ |
De klachtencommissie houdt een hoorzitting binnen vier weken na ontvangst van de klacht. Kan externe deskundigen inroepen ↓ |
De klachtencommissie heeft vier weken de tijd voor het opstellen van een advies (met een verlengingsmogelijkheid van vier weken) ↓ |
Uitspraak en afronding |